Jobcoaching

Onze Jobcoaches helpen als je een extra steuntje in de rug nodig hebt bij je (nieuwe) werk. Samen met jou zorgen we voor een goede match tussen jou als werknemer/werkzoekende, het soort werk dat je wil en kan doen, én de werkgever bij wie je dat gaat doen.

Mensen die we eerder mochten begeleiden (evenals hun werkgevers!) gaven Shared Value daarvoor een dikke 8. Bij ons ben je dus verzekerd van een leuk, leerzaam traject, met een fijne, passende job als resultaat.

Wat doet een jobcoach?

Jobcoaching heeft meestal de vorm van gesprekken (live en/of online). Ook bezoekt de jobcoach jou op je werk, bijvoorbeeld om je in actie te zien of om te begrijpen hoe je werkplek eruit ziet. Soms maken we ook gebruik van hulpmiddelen, zoals een test of cursus.

Samen met een jobcoach werk je bijvoorbeeld aan:

• zelfredzaamheid, zodat je zelfstandig je werk kunt doen
  • kennis en vaardigheden die je nodig hebt voor je werk
  • een voor jou passende inrichting van je werkplek
  • omgaan met collega's, je leidinggevende en klanten

Wij kunnen je dan adviseren en begeleiden. Door middel van jobcoaching proberen wij een duurzaam diensverband te creëren, waarbij er een prettige samenwerking is tussen alle betrokken partijen. Jobcoaching is in principe tijdelijk. Als het goed gaat, trekt jouw jobcoach zich terug. We werken samen toe naar een moment dat de werkgever zelf kan voorzien in jouw behoefte aan begeleiding.

Voor wie?

Jobcoaching is interessant voor je als je nét wat meer begeleiding nodig hebt bij de uitvoering van je werk dan anderen. Ook kan een jobcoach je helpen als je ondersteuning nodig hebt bij de inrichting van je werkplek.

Strategische partner van de werkgever

Als jobcoach helpen we niet alleen de werknemer, maar we adviseren ook de werkgever en/of directe collega’s bij het scheppen van de juiste voorwaarden op de werkvloer. Bovendien weten we alles over relevante wet- en regelgeving en beschikken we over een groot netwerk. Samen zorgen we voor een goede match en perspectief op een duurzame verbinding.

Bij grotere werkgevers zorgen we voor een vaste jobcoach die goed op de hoogte is van specifieke wensen en eisen van het bedrijf. Dat garandeert een optimale begeleiding en bij plaatsing een goede match!